- Usługa może być świadczona dla użytkowników końcowych z niepełnosprawnościami.
- Operator zapewnia udogodnienia dla użytkowników końcowych będących osobami niepełnosprawnymi polegają- ce na przystosowaniu swojego BOK do obsługi osób z niepełnosprawnością narządu ruchu oraz zapewnieniu do- stępu do urządzenia umożliwiającego komunikację z osobami z niepełnosprawnością narządu wzroku (niewidomą albo słabowidzącą) albo narządu słuchu albo narządu mowy (niesłyszącą albo niemówiącą).
- Operator zapewnia w swoim BOK stanowiska obsługi wyposażone w komputer stacjonarny lub przenośny, wyposażony w panel do nawigowania oferujący możliwość powiększenia na ekranie czcionki i treści co najmniej trzykrotnie oraz dostosowanie kontrastu.
- Operator w swoim BOK zapewnia dostęp online do tłumacza polskiego języka migowego.
- Operator zapewnia, z poziomu swojej strony internetowej, obsługę użytkowników końcowych będących osobami z niepełnosprawnością narządu słuchu albo narządu mowy (niesłyszącymi albo niemówiącymi), z wykorzystaniem komunikacji audiowizualnej z tłumaczem polskiego języka migowego w czasie rzeczywistym, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, możliwość powiększenia na ekranie czcionki i treści co najmniej trzykrotnie oraz dostosowanie kontrastu swojej strony internetowej.
- Operator udostępnia w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały w jednostkach obsługujących użytkowników końcowych sporządzone na papierze przy użyciu dużej czcionki oraz w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na stronie internetowej informacje o wszystkich udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych oferowanych przez Operatora, jak również ogólne warunki umów, wzory umów o świadczenie usług komunikacji elektronicznej wraz z regulaminami i cennikami.
- Operator przy zawieraniu umowy o świadczenie usług telefonicznych oraz na każde żądanie osoby niepełnosprawnej oferuje telekomunikacyjne urządzenie końcowe, niezbędne do zapewnienia dostępu osobie niepełnosprawnej do świadczonej usługi telefonicznej oraz przystosowane do używania przez osoby niepełnosprawne – spełniające parametry określone w przepisach prawa.
- Operator zapewnia pomoc w skonfigurowaniu telekomunikacyjnego urządzenia końcowego lub też w uruchomieniu świadczonej usługi telefonicznej, w jednostce obsługującej użytkowników końcowych Operatora lub telefonicznie.
- Na żądanie osoby niewidomej lub słabo widzącej Operator udostępnia wzorce umowne sporządzone na nośniku elektronicznym w formacie tekstowym albo na papierze w alfabecie Braille’a albo przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym. Udostępnienie powyższych wzorów następuje w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania.
- Na żądanie osoby niewidomej lub słabowidzącej będącej stroną umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawartej w postaci pisemnej lub elektronicznej Operator udostępnia:
- informacje o danych zawartych na fakturach wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług komunikacji elektronicznej sporządzone na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym. W przypadku zgłoszenia żądania Abonenta przed rozpoczęciem lub w trakcie okresu rozliczeniowego, za który będzie wystawiona faktura – Operator realizuje żądanie niezwłocznie po wystawieniu faktury. W przypadku zgłoszenia żądania dotyczącego Okresu Rozliczeniowe- go, za który już została wystawiona faktura – Operator realizuje żądanie w terminie 30 dni od dnia jego zgłoszenia;
- szczegółowy wykaz wykonanych usług komunikacji elektronicznej sporządzony na papierze przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym.
- Na każde żądanie abonenta będącego osobą niepełnosprawną, w terminie 30 dni od dnia złożenia żądania, Operator przekaże Abonentowi informacje o oferowanych przez Operatora udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej na udostępniony w tym celu przez Abonenta adres poczty elektronicznej. W przypadku osoby niewidomej lub słabowidzącej takie informacje Operator sporządza na papierze w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania ich pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym.